reklama

Ako toho mám už niekedy dosť, ale predsa sa nevzdám

Rok upršaného Anglicka  je za mnou, jeho radosti aj starosti, ale hlavne veľa nových skúsenosti. Konečne už rozumiem prečo sa chudobní majú lepšie. Veď keby mali toho viac než potrebujú, ako by sa radovali z maličkostí?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Pamätám si ako som jedného dňa do práce, aby som si trocha privyrobila. Tá teta, čo vlastnila tu reštiku ma s úsmevom privítala. Povedala mi, aby som umyla dlážku. Veď to nie je žiadný problém. Po chvíli mi dala do rúk kefu a vedro, k tomu nejakú podložku pod kolená. Pochopila som, že teta nepozná nič podobné ako mop. Kefa nefungovala, teta bola nespokojná. Vraj to nerobím dobre. Povedala som jej, že tá špina na dlážke je tak zažratá, že sa s tým už nedá robiť. Neverila mi, len krútila hlavou. Dala mi ďalšiu kefu. Tá bola takmer veľkosti zubnej kefky. Takže život ako na vojne. Ďalej mi povedala, aby som šla umyť záchody. Vymenovala asi sedem úkonov za tri sekundy. Samozrejme, že som si ich nezapamätala. Potom mi dala vydrhnúť smetiak. Po vydrhnutí smetiaku mi povedala, že mám doniesť   “Henry, the hoover.“ Samozrejme, že som nevedela čo tým myslí a takmer som jej namiesto vysávača doniesla prášok na pranie. To už sme asi obe “funeli“ od zlosti. Teta povedala, že predchádzajúca Slovenka bola šikovnejšia ako ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zároveň bola prekvapená, že ako to že mám taký dobrý akcent. Ďalej som pracovala pre pracovnú agentúru.Vôbec sa nemôžem sťažovať, boli milí a brali ma ako normálneho klienta. V práci sme mali úžasný kolektív. Veď tam boli so mnou ľudia, ktorí tiež toho nemali veľa a vážili si to málo. Všetci sme boli na jednej lodi.   Bývala som u jednej pani. Dala mi lacnejší podnájom, veď nech platím len za energiu.Potešila som sa. Konečne niekto s dobrým srdcom. Hovorím si, že občas navarím, povysávam, navarím a umyjem kúpeľňu. Neuvedomila som si, že tá pani odo mňa bude ešte k tomu žiadať leštiť bronz, strieborné príbory, drhnúť koberce, kosiť každý týždeň trávnik, polievať záhradu a umývať jej auto. Žiaľ tak sa aj stalo i keď som ju žiadala, že chcem platiť normálny podnájom. Veľmi rýchlo som sa zobudila, vzala nohy na plecia a odsťahovala som sa. Teraz bývam s kamarátkou Slovenkou a troma Angličankami.Platíme 300 libier mesačne, čo je skoro 12 000 sk. Na anglické pomery je to normálne. Bola som tu šťastná až kým mi dievčatá Angličanky neoznámili, že nebudeme cez zimu zapínať kúrenie, lebo to vraj nepotrebujeme. Myslela som si, že to myslia len zo žartu. Keď moja kamarátka ochorela zapla som kúrenie, aby mala v izbe teplo. Moja spolubývajúca sa na mňa osopila, že prečo som to zapla na tri hodiny. Keď som sa sa ich asi o týždeň spýtala, že prečo kúrenie nezapíname aspon hodinu denne, tak som dostala rovnakú odpoveď: „A na čo? My to nepotrebujeme, nemáme aj tak peniaze a je to veľmi drahé.“ O týždeň moja kamarátka zo Slovenska ochorela ešte raz. Tentokrát mala horúčku, triašku a takmer ani nereagovala, keď sme na ňu rozprávali. Samozrejme, že som jej nemohla dopriať taký “luxus“ ako kúrenie, lebo by ma baby priškrtili. Tak som jej aspoň zapla malý elektrický radiátor dúfajúc, že sa z toho dostane. Tak teraz tu mrzneme všetci spolu J Kamaráti z Poľska, Rumunska, Slovenska, Afriky a z Čiech mi úplne rozumejú a krútia nad tým hlavou, no spolubývajúce Angličanky na mňa pozerajú ako keby som bola z Marsu, ak sa ich spýtam na takú banálnu vec ako je   “kúrenie“. Tak sa mi zdá, že sa asi veľmi rýchlo odsťahujem.      

Viera Tarčová

Viera Tarčová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dvadsaťročné dievča, ktoré sa zrazu ocitlo v úplne inej krajine, musí si sama nakupovať, variť, občas žehliť a prať :) Veľmi ju to baví, pretože už prestáva byť "len" dieťa svojich rodičov, ale konečne sa cíti ako dospelý človek, ktorý je zodpovedný sám za seba. Občas je stratená tu na Univerzite, medzi Angličanmi... ale snaží sa držať sa pevne a nepustiť... Držte mi palčeky ! Zoznam autorových rubrík:  Môj život v AnglickuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu