reklama

Stratený človek v Kocúrkove

Som stratená študentka.Mám osemnásť a za pár mesiacov maturujem...Mám sa rozhodnúť, čo ďalej... obzerám sa vôkol a vidím Kocúrkovo, absolútny chaos vo všetkom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)
Obrázok blogu

V škole na nás tlačia, aby sme sa rozhodli, ktorú maturitnú úroveň chceme z každého predmetu. “A“ alebo “B“? Musíme sa rozhodnúť rýchlo.... najlepšie do týždňa ! Inak ak si budeme chcieť od októbra úroveň zmeniť, budeme musieť písať žiadosť na ministerstvo.

Keď obvolávam školy, na ktoré by som sa teoreticky mohla dostať bez príjmačok, žiadna z vysokých škôl presne nevie ešte povedať, či budú vyžadovať maturitnú úroveň “A“ alebo “B“! Len pokojne odvrknú: “V decembri to už naisto budeme vedieť.“ Pousmejem sa a pomyslím si: “Absolútne Kocúrkovo.“ 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Som študent nerozhodný a práve preto sa rada informujem. Prezerám si možnosti štúdia a z toho si vyberám.Sliedim po internete, aby som raz mohla naisto vedieť, kým raz budem.Prezerám si webstránky Univerzity Komenského....Jediné čo nachádzam sú kopy dokumentov, ktoré sú mi prakticky “na nič“.A navyše sa na tej webstránke absolútne neviem zorientovať, všetko je neprehľadné.Keď klikám na to, čo naozaj potrebujem, skrátka mi to vypíše: “Stránka sa nedá zobraziť“.Horko ťažko sa dozvedám, že filozofická fakulta ponúka štúdijný odbor psychológia s trojročným bakalárom a dvojročným magistrom, čo by som sa už dovtípila aj sama. Presne o predmetoch, ktoré by som mala konkrétne na fakulte študovať sa už žiaľ cez túto webstránku nedozvedám. Alebo som to tam v tom chaose jednoducho nenašla?To isté aj farmaceutická fakulta a prírodovedecká fakulta... zorientovať sa na ich webstránke je naozaj komplikované.Najlepšie na webstránke farmaceutickej fakulty je, že vyzerá absolútne vynoveno, no keď kliknete ďalej, otvorí sa vám pôvodná webstránka, ktorá je rovnako plná chaosu ako tie ostatné. A táto webstránka sa virtuálne rekonštruuje minimálne rok... no akosi sa ešte za tú dobu sama nezrekonštruovala J  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lepšie je na tom webstránka Univerzity Cyrila a Metoda v Trnave. Bratislava by sa mohla schovať! Je to tam prehľadné, pekné a poskytuje práve tie informácie, ktoré budúci študent potrebuje.

Som študentka a túžim študovať ďalej a poznať svoje možnosti... naozaj nerada kritizujem a odpustite mi tú opovážlivosť kritizovať školstvo, ale tieto “banality“ ma naozaj dokážu rozladiť. 

Som maturantka a túžim zmaturovať. Som na seba hrdá, že som si namiesto maturity z chémie vybrala maturitu z NOSky. Totiž z chémie sa neotvoril (z nedostatku záujmu) seminár, ktorý by nás mal pripraviť na maturitnú skúšku. Každý si musí vybrať povinne štyri hodiny semináru týždenne. Ak sa jeho semináre neotvoria, musí či chce alebo nechce chodiť na semináre napríklad z matematiky, ktoré absolútne na maturitu nepotrebuje. Ach, to Kocúrkovo :)Ešteže sú naši profesori zhovievaví a nejako to tým nanúteným študentom uľahčia, veď načo by ich pripravovali na predmet, ktorý v podstate nepotrebujú?  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmeniť sa na maturanta zo dňa na deň je naozaj veľký šok. Akokeby vám zrazu zrástli nohy do plutvy a niekto vás hodil do vody a kázal vám plávať bez toho, aby vám nejako poradil a povzbudil vás. Len namiesto slovka: “Pláv!“ vám zakričí “Maturuj!“. 

Už sa neviem kedy tento pobyt v Kocúrkove skončí a ja budem konečne môcť byť zase užitočná pre spoločnosť. Z ničoho nič som zavalená aj troma knižkami a mám si vybrať zo všetkych troch tie najdôležitejšie informácie. Navyše si poriadne neviem predstaviť ako tá maturita bude skutočne prebiehať i keď som sa bola minulý rok na ňu pozrieť a zdá sa mi, že sa to dozviem až v ten deň. No nič to, snáď v takýchto pocitoch nie som sama.... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Alebo áno ???  

Viera Tarčová

Viera Tarčová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som dvadsaťročné dievča, ktoré sa zrazu ocitlo v úplne inej krajine, musí si sama nakupovať, variť, občas žehliť a prať :) Veľmi ju to baví, pretože už prestáva byť "len" dieťa svojich rodičov, ale konečne sa cíti ako dospelý človek, ktorý je zodpovedný sám za seba. Občas je stratená tu na Univerzite, medzi Angličanmi... ale snaží sa držať sa pevne a nepustiť... Držte mi palčeky ! Zoznam autorových rubrík:  Môj život v AnglickuSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu